چهارده استراتژی برای رونق گردشگری ایران

چهارده راهکار استراتژیک رونق گردشگری با هدف جذب گردشگر برای ایران

دسترسی به PDF و آدرس ویدئو ارائه در انتهای مطلب

 

• یکی از مهمترین وظایف یک ساختار بازاریابی مقصد گردشگری یا (DMO): Destination Marketing Organization تحقیق و تجزیه و تحلیل اهداف اصلی برنامه بازاریابی کشور به منظور هدایت ترافیک گردشگران به منطقه مورد نظر است.
• به چندین روش می توان کشور را در دنیای گردشگران ترویج کرد. هدف از تدوین این مستند، انتقال اطلاعاتی در مورد بهترین استراتژی های بازاریابی کشور است که به جذب بازدیدکننده بیشتر کمک می کند.

بازاریابی کشور چیست؟

مشابه بازاریابی مقصد گردشگری، بازاریابی کشور نیز در مورد تبلیغ یک کشور خاص به منظور افزایش مسافرت گردشگران به آن مرز و بوم است.

با این وجود بازاریابی مقصد می تواند یک بازاریابی منطقه ای یا شهری باشد، در حالی که بازاریابی کشور به طور کلی بر تصویرسازی و ترویج یک کشور متمرکز است.

هدف اصلی بازاریابی کشور، جذاب تر نشان دادن منطقه نسبت به سایر انتخاب های یک گردشگر است، در نتیجه، بازاریابی موفق یک کشور تعداد بازدیدکنندگان را افزایش می دهد و کسب و کار صنعت محلی را رونق می دهد.

هدف بازاریابی کشور، در نهایت بهبود تصویر کشور هدف و افزایش جذابیت آن برای بازدیدکنندگان و گردشگران بین المللی است.

چرا بازاریابی کشور مهم است؟

برای موفقیت در جذب بازدید کننده به کشور هدف، مهم است که جنبه های مطلوب مکان در چشم مخاطب برجسته شود.

به مکان های جذابی فکر کنید که مردم را به سمت خود فرا می خوانند و آنها را وسوسه می کند تا یک با هم که شده این مکان ها را از نزدیک بازدید کنند.

به عنوان مثال، می توانید مکان هایی که باید در ایتالیا، محل تولّد امپراتوری روم بازدید کنید را مشخص کنید یا بازدیدکنندگان را برای دیدن نورهای شمالی در فنلاند تهییج کنید.

• هدف اصلی بازاریابی کشور این است که منطقه هدف به عنوان بهترین گزینه برجسته شود تا گردشگران، آن مکان را در رقابت با کشورهای دیگر انتخاب کنند. این کار را می توان با برجسته سازی تمام سایت های منحصر به فرد و جذاب منطقه هدف انجام داد.
• به خاطر داشته باشیم که بازاریابی موفقیت آمیز یک کشور می تواند برای صنعت گردشگری محلی آن کشور، از جمله بوم گردی ها، رستوران ها، اماکن تفریحی، ارائه دهندگان خدمات حمل و نقل، تورگردانان و سایر فعالان زنجیره گردشگری، امکان اشتغال و سودآوری را فراهم کند.

• DMO  ها (ساختارهای بازاریابی مقصد) مسئول بازاریابی برای کشور هدف هستند.
• در واقع، هر کسی که در زمینه مدیریت گردشگری فعالیت می کند، مسئولیت نمایندگی کشور هدف را دارد و ترویج‌اش می کند.

نقش ما هدایت ترافیک گردشگران به منطقه با اجرای استراتژی های مختلف بازاریابی است.

۱۴ تکنیک استراتژیک بازاریابی

• بسیاری از استراتژی های بازاریابی موثر وجود دارند که می توانند برای تحقق اهداف هدایت بازدیدکنندگان و گردشگران به یک کشور هدف، اجرا شوند. این راهبردها به ارتقاء چهره کشور و افزایش آگاهی عمومی نسبت به آن کشور کمک می کنند.

برای دستیابی به هدف اصلی به عنوان یکDMO ، یعنی جذب بازدیدکننده برای یک منطقه هدف، در این ارائه ۱۴ تکنیک بازاریابی کشور مطرح می شود که ما را در مسیر موفقیت قرار می دهد.

 

دسترسی به ویدئو ارائه از طریق آپارات اندیشکده به آدرس:

https://www.aparat.com/Iran3T.ir

چهارده راهکار استراتژیک رونق گردشگری با هدف جذب گردشگر برای ایران