برزیل در حال سرمایه‌گذاری در گردشگری حلال

برزیل به دنبال افزایش تعداد گردشگرانی است که از کشورهای دارای اکثریت مسلمان می‌آیند.

برزیل، این کشور آمریکای جنوبی در حال حاضر بزرگترین تولید کننده و صادرکننده گوشت حلال در جهان است و اکنون به دنبال استفاده از بازار پرسود پذیرایی برای گردشگران مسلمان است، صنعتی که سالانه ۲۳۸ میلیارد دلار درآمد دارد.

🔷‌ علی زغبی، دبیر کل آکادمی بین‌المللی حلال که آموزش محصولات و خدمات حلال را ارائه می‌دهد، به این نشریه گفت که هم ایالت سائوپائولو و هم ناحیه فدرال، جایی که پایتخت برزیل در آن قرار دارد، تلاش می‌کنند تا به مقاصد گردشگری مسلمان‌پسند شوند.

🔶 زغبی گفت: ما معتقدیم که سائوپائولو در مورد استقبال از گردشگران مسلمان چندین مزیت دارد، بنابراین ما به همراه وزیر گردشگری این ایالت شروع به کار کردیم تا برنامه‌ای برای واجد شرایط ساختن هتل‌ها، رستوران‌ها و شرکت‌های حمل و نقل برای پذیرایی از مسلمانان ایجاد کنیم.

🔷 او ادامه داد: اعمال تغییرات لازم چندان سخت نیست، اما چند جزئیات مهم هستند، مانند درج برچسب‌هایی که قبله را در اتاق‌ها نشان می‌دهند، خارج کردن الکل از اتاق‌های مهمانان مسلمان، و جدا کردن گوشت خوک از سایر اقلام موجود در منو.

🔶 سائوپائولو به‌عنوان پایتخت مالی و گردشگری کشور، به‌خاطر جمعیت متنوعش، از جمله یک جامعه مسلمان ۱۰۰ ساله، و چندین مسجد از جمله مسجد مسکویتای برزیل، قدیمی‌ترین مسجد کشور و یکی از قدیمی‌ترین مساجد این قاره، شناخته شده است. این ایالت دروازه بزرگ برزیل و مهم‌ترین مقصد برای بازرگانان جهان اسلام است.

🔷 آنا کلمنته، هماهنگ‌کننده گردشگری سائوپائولو، گفت: ما یک راهنمای گردشگری مسلمان‌پسند ایجاد کردیم که شامل اطلاعات مربوط به مساجد منطقه، کنسولگری‌های کشورهای دارای اکثریت مسلمان و جاذبه‌های گردشگری است.

🔶 برزیل با حدود ۱.۲ تا ۲ میلیون مسلمان، بزرگترین جامعه مسلمانان آمریکای لاتین را در خود جای داده است. گفته می‌شود که اسلام در برزیل با مردم مناطق مسلمان‌نشین در غرب آفریقا وارد این کشور شده است و بعدا تعداد قابل توجهی از مهاجران مسلمان از لبنان و سوریه امروزی و دیگر موج‌های مهاجرت به آن‌ها ملحق شده‌اند.

⭕ اما چرا ایران به عنوان یک کشور مسلمان تورهای طبیعتگردی در آن به سوی انحطاط اخلاقی میرود و در بیشتر آنها رعایت شئون اخلاقی و شرعی نمیشود؟

✍️ در این زمینه میشود به دو‌ بخش اشاره کرد:
🔶 بخش اول، نبود نظارت بر این تورهاست که متاسفانه بدلیل عدم نظارت، رفتارهای خارج از عرف و شرع دیده میشود و همچنین استفاده از مشروبات الکلی در این تورها رواج پیدا کرده است. با یک جستجوی ساده در فضای مجازی به راحتی میتوان این صحنه ها را دید، اما چرا اراده‌ای برای نظارت بر آن نیست …
🔷بخش دوم، تبلیغات غیر اصولی در مورد شادی و نشاط است. وقتی در سریالهای خانگی ، فیلمهای سینمایی و…. شادی را در میهمانی ها مختلط به تصویر میکشیم، وقتی به طور غیر مستقیم استفاده از مشروبات را در صحنه فیلم هایمان داریم ، وقتی روابط آزاد دختر و پسر را در حتی تلویزیون خود به تصویر میکشیم‌، آیا جز اینگونه تفریحات در ذهن مخاطب نقش میبندد؟

⭕ چقدر حواسمان به تبلیغات سوء هست؟ اصلا ما نظارتی بر تبلیغات و ساخت سریالها داریم؟

 

مریم اصغری